Era åsikter hjälper oss att utvecklas

För oss är det viktigt att veta att våra utbildningar gör skillnad för er som arbetar i förskolan men framför allt att det förbättrar barnens utveckling och lärande. Här har vi samlat omdömen och kommentarer från förskolor som vi har arbetat med. Hoppas att deras åsikter kan hjälpa dig i ditt val av kompetensutveckling.

Är du nyfiken på vårt utbud av processutbildningar? Läs mer om våra utbildningar här.

Vi erbjuder processutbildningar inom både förskola och skola. Om du är mer intresserad av skola, klicka här: processutbildningar för skolan.

Att vi ser så tydliga resultat av utbildningen stärker också pedagogerna i deras arbete.

Linda Ringström, rektor förskolan Nyckelpigan i Norrköping
 

Vilket är ditt helhetsintryck av processutbildningen?
25 svar.

Diagram - kundcase - processutbildningar för förskolan

Upplever du att barnens utbildning i förskolan har förbättrats genom denna processutbildning? Ange på en skala från 1 till 10.
32 svar.

Diagram - kundcase - processutbildningar för förskolan

Hur sannolikt är det att du rekommenderar vår processutbildning till andra pedagoger? Ange på en skala från 1 till 10.
25 svar.

Diagram - kundcase - processutbildningar för förskolan

Hur sannolikt är det att du rekommenderar vår processutbildning till andra skolledare? Ange på en skala från 1 till 10.
3 svar.

Diagram - kundcase - processutbildningar för förskolan

En pedagog och två förskolebarn leker tillsammans

Vaxholms stad storsatsar på kompetensutveckling
I Vaxholms stad valde man att göra en storsatsning och låta alla pedagoger i samtliga kommunala förskolor samtidigt genomföra processutbildningen Stötta barnen som utmanar i förskolan. Anna Börjesson, barnskötare på Överby Förskola, och Nina Friman, arbetslagsledare och förskollärare på Förskolan Blynäsviken, var båda processledare. Här berättar de om sina erfarenheter.
Läs intervju med Anna Börjesson och Nina Friman

Närbild på bokomslag: barn i gula stövlar som leker i vatten

Lekcertifierad förskola
Förskolan Nyckelpigan i Norrköping har tre tydliga fokus för verksamheten; lek, språkutveckling och jämställdhet. Rektor Linda Ringström ville specifikt höja statusen på leken som en viktig del i barnens undervisning. Därför lät hon alla pedagoger delta i en processutbildning. Nu är förskolan lekcertifierad vilket har lett till både en förbättrad språkutveckling och socialt samspel hos barnen.
Läs intervjun med rektor Linda Ringström

Tre barn i förskolan tillsammans med en pedagog

Språkutvecklande arbetssätt lyfter undervisningen
Bankeryds förskoleområde i Jönköping har gjort en storsatsning på språkutvecklande arbetssätt i förskolan. Under läsåret 21/22 har 90 förskollärare och barnskötare på sex förskolor gått en processutbildning tillsammans. Rektor Annica Lagander ser tydliga resultat och en undervisning som har förändrats.
Läs intervjun med rektor Annica Lagander

Genom att samtliga pedagoger har fått ta del av utbildningen får alla kunskap och kan reflektera och pröva tillsammans. Det skapar förutsättningar att ta kunskapen vidare och utveckla undervisningen.

Annica Lagander, rektor Bankeryds förskoleområde

Kontakta oss. Vi diskuterar gärna möjligheterna för er skolutveckling och presenterar ett förslag på upplägg utifrån era behov och utmaningar. Kontakta gärna Binjamin eller Kalle för vidare diskussion om hur en utbildning kan se ut för er:
binjamin.bektasevic@gothiakompetens.se / 070-1937516
kalle.edenvik@gothiakompetens.se / 070-7104312

Binjamin och Kalle - kundansvariga på Gothia Kompetens